Flödesskrivning

Sitter och rensar skrivbordet och är allmänt tom i huvudet. Då är det alltid kul att hitta något läsbart, vilket jag gjorde. Jag körde lite flödesskrivningsuppgiften med 7b på profiltiden. Lite kort handladet den om att associationsskriva med några frågor. Frågorna tangerade, skoldag, stress, sömn och drömmar. Dessa texter fann jag mycket intressanta med ett rätt så tungt djup faktiskt, vissa skriver mycket bra. När man läser dessa undrar man egentligen vad skolan som institution håller på med, är vi på rätt spår? Här kommer några citat jag finner tänkvärda:


- Jag har inget emot dörrarna, mest trapporna haha. Det är jobbigt att börja dagen med trappor. De känns som om de är förhäxade så att de ska bli extra jobbiga. Fast det är kul att träffa kompisar och vissa lektioner har jag inget emot.

- Det känns som man är slav men det är ju kul att lära sig =) Man längtar alltid till helgen.

- Jag känner mig deppig i skolan för att det är tråkigt i skolan. men ibland när den en rolig dag tex när man ska ha hål timme så är jag glad.

- Ibland har jag svårt att sova. Då tänker jag ofta på döden och då blir jag ledsen. Då tänker jag istället att någon är i mitt rum. Fast sedan tänder jag och tänker på något glatt. Min hjärna är konstig...=P

- Jag vill vara bäst på allt, det har alltid varit så och det mesta med skolan är en tävling in att få bättre betyg än X, X är min stora syster.

- Jag brukar inte drömma så ofta om skolan. Jag har svårt att sova. Jag inbillar mig att jag är kissnödig hela tiden fast jag inte är det! Om vi har prov så är jag orolig över hur det ska gå. Jag tänker också på kärlek..

Begrepp som jobbigt och stress är väldigt återkommande, jag kommer sakna den klassen..





Kommentarer
Postat av: Hanna

vem skrev vad?

2008-06-09 @ 18:58:45
Postat av: admin

det du=)..vem är du?

2008-06-09 @ 20:00:27
Postat av: Catherine

Vi kommer sakna dig med!!



//7b-are :P

2008-06-10 @ 20:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0